09. Hlasité volání
HLASITÉ VOLÁNÍ
Jednou se mi opět zdál sen. Byl tak výjimečný, že jsem si byla jistá, že sděluje poselství pocházející od Boha.
Zdálo se mi, že jsem utíkala s dalšími lidmi z města. Musela jsem opustit toto město. Byla jsem však klidná, protože jsem věděla, že se mi Bůh postará o nocleh i jídlo, věděla jsem, kam jít. Šla jsem společně s jednou dívkou, kterou jsem ubezpečovala o tom, že jsme v Boží péči a že nemusíme mít strach.
Uvědomovala jsem si, že jde o hlasité volání tří andělů, jak je popsáno v Bibli (Zjevení, 14. kap.). Věděla jsem, že nyní utíkáme, protože jde o předposlední volání a že musí přijít ještě další – poslední volání - už jenom jedno! Též jsem v tom snu viděla jakýsi certifikát (dokument), který vymezoval dobu, do kdy mají trvat veškeré na zem seslané pohromy - na tom dokumentu bylo uvedeno i datum – to datum jsem však neviděla, protože jej zakrývala ruka anděla.
Když jsem se ráno probudila, pomyslela jsem si: „Třeba to nic neznamená, třeba to byl jen obyčejný sen.“ Neváhala jsem však podívat se do Bible. Věděla jsem, že jsou v ní popsána 3 volání andělů určená pro poslední dobu. Nazývají se ´trojandělským poselstvím´. Volání těchto tří andělů mají být předzvěstí přicházejících katastrof na zemi. Mají zaznít v posledních dnech.
Věděla jsem, že se E. G. Whiteová zmiňovala o tom, že se dějiny nachází ve volání třetího anděla. Také však napsala: „První, druhé a třetí andělská poselství se budou opakovat.“ (RH, 31. října 1899)
Pokud bereme trojandělská poselství v úvahu v dlouhodobém horizontu, tedy, že se naplní v 2300 letech, pak všechna tři volání zazněla. Whiteová však píše, že mají zaznít v posledních dnech.
1. volání: „Tu jsem viděl jiného anděla, jak letí středem nebeské klenby, aby zvěstoval věčné evangelium obyvatelům země, každé rase, kmeni, jazyku i národu. Volal mocným hlasem: ´Bojte se Boha a vzdejte mu čest, neboť nastala hodina jeho soudu; poklekněte před tím, kdo učinil nebe, zemi, moře i prameny vod“. (Zj 14,6-7)
2. volání: „Za ním letěl druhý anděl a volal: ´Padl, padl veliký Babylón, který opojil všechny národy svým smilstvím a dal jim pít z poháru hněvu.´“ (Zj 14,8)
3. volání: „Za nimi letěl třetí anděl a volal mocným hlasem: ´Kdo kleká před šelmou a před její sochou, kdo přijímá její cejch na čelo či na ruku, bude pít víno Božího rozhorlení, které Bůh nalévá neředěné do číše svého hněvu; a bude mučen ohněm a sírou před svatými anděly a před Beránkem. A jeho muka neuhasnou na věky věků a dnem ani nocí nedojde pokoje ten, kdo kleká před šelmou a jejím obrazem a nechal si vtisknout její jméno. Zde se ukáže vytrvalost svatých, kteří zachovávají Boží přikázání a věrnost Ježíši.´ A slyšel jsem hlas z nebe: ´Piš: Od této chvíle jsou blahoslaveni mrtví, kteří umírají v Pánu. Ano, praví Duch, ať odpočinou od svých prací, neboť jejich skutky jdou s nimi.“ (Zj 14,9-13)
(2. a 3. volání je podrobněji popsáno ve Zjevení, 18. kapitole).
Vzpomněla jsem si, že ve snu jsem utíkala, protože znělo předposlední volání! To znamená, že první volání už zaznělo. Pokud se nacházíme v období 5. polnice (dle kap. Sopka), volání prvního anděla bylo předzvěstí této páté polnice.
Jasně je to rozeznatelné v tomto textu: „A viděl jsem a slyšel, jak středem nebeské klenby letí orel a volá mocným hlasem: ‚Běda, běda, běda obyvatelům země, až zaznějí polnice tří andělů, kteří ještě netroubili!‘“ (Zj 8,13)
Je zde popsáno, kde tři běda začínají. Začínají před troubením pátého anděla, tj. před pátou polnicí. Pátou polnici, neboli první běda, ohlašuje volání prvního anděla ze Zj 14,6.
Anděl letí středem nebeské klenby - tatáž slova jsou zapsána jak ve verši ze Zj 8,13, tak v Zj 14,6, tudíž zaznamenávají stejnou událost.
„Tu jsem viděl jiného anděla, jak letí středem nebeské klenby, aby zvěstoval věčné evangelium obyvatelům země, každé rase, kmeni, jazyku i národu.“ (Zj 14,6)
Jakmile se světové dění ocitne na konci páté a na začátku šesté polnice, zazní ono druhé volání anděla (předposlední) a bude následovat druhé běda, neboli šestá polnice. Na konci období popsaného šestou polnicí se ozve volání třetího (posledního) anděla, jenž je předzvěstí přicházející sedmé polnice, a též posledních ´hrůz sedmi nádob´ (dle Zjevení, 16. kap.).
Opět jsem si přečetla verše, kde se hovoří o hrůzách šesti polnic (Zj 8. a 9. kap.). Podle předchozího dění – výbuch sopky, únik ropy – jsem věděla, že se nacházíme v období páté polnice (Zj 9,1-11). Tento sen domněnku potvrzoval. Na konci období páté polnice zazní volání druhého anděla, o kterém se mi zdálo. Jevilo se to až neskutečné, jak do sebe jednotlivé události zapadají!
Začalo mi to všechno pomalu docházet. Každé ze tří volání zazní před každou poslední polnicí, tj. před pátou polnicí zazní 1. volání, před šestou polnicí zazní 2. volání a před sedmou polnicí zazní 3. volání - poslední. To opět jen potvrzuje, že jsme v období páté polnice a 1. volání již zaznělo. Očekáváme tedy v brzké době 2. volání před šestou polnicí, a před poslední sedmou polnicí ono závěrečné 3. volání!
Bylo až s podivem zjištění, že jednotlivá volání svým popisem perfektně navazují na zmiňované polnice.
V 1. volání se mluví o soudu „nastala hodina jeho soudu“ (Zj 14,7) a pátá polnice je taktéž o soudu – uskuteční se zapečetění svatých, kteří „označeni Boží pečetí na čele“ (Zj 9,4).
V poselství 1. anděla se rovněž hovoří o tom, že evangelium bude hlásáno do celého světa, všem „obyvatelům země, každé rase, kmeni, jazyku i národu“(Zj 14,6). To se již naplnilo. Evangelium je skutečně hlásáno do celého světa – kdokoliv má k němu přístup. Nemusíme mít doma Bibli, abychom se o něm mohli dovědět. Stačí si naladit příslušnou televizní nebo rádiovou stanici nebo skrze internet můžeme poslouchat křesťanská kázání, písně, zkušenosti, věroučné poznatky,… a to kdykoliv a kdekoliv. Každý, kdo má zájem se může o evangeliu dovědět, ať patří do jakéhokoliv státu, ať má jakoukoliv barvu pleti, ať mluví jakýmkoliv jazykem, … Záleží na tom, touží-li slyšet.
Dále se v prvním poselství píše: „Bojte se Boha a vzdejte mu čest, neboť nastala hodina jeho soudu; poklekněte před tím, kdo učinil nebe, zemi, moře i prameny vod.“ (Zj 14,7) Velmi často znevažujeme Boha a klesá naše úcta k Němu. Pozapomínáme na to, že je to náš Stvořitel, kdo „učinil nebe, zemi, moře i prameny vod“. Že Bůh je stvořitelem lidstva, planety Země i celého gigantického vesmíru!
V poselství 2. anděla se hovoří o pádu Babylónu. Co je vlastně Babylón? Jde o konkrétní město nebo se dá toto slovo k něčemu připodobnit? V překladu znamená Babylón zmatek nebo chaos.
Dalo by se říct, že se jedná se o dnešní tak zvaný ´rychlý svět´? Žijeme v ´instantní době´, kdy musíme mít všechno hned, a to nás nenechává v klidu. Pořád jsme nuceni se něčím zabývat, stále něco vyřizujeme. Jde o skutečný shon – stres – chaos = Babylón.
Satan nás na jedu stranu ukolébává všemi technickými vymoženostmi. Ubezpečuje nás, jak to slouží k našemu dobru a přispívá k našemu pohodlí. Na druhé straně jsme vybízeni k tomu, abychom stále něco sháněli, kupovali a hromadili. Bere nám to čas, který bychom mohli využít užitečněji.
Popis druhého volání o pádu Babylónu navazuje na šestou polnici, kde je řeč o rozvázání ‚čtyř andělů‘ (dle Zj 9,14), kteří způsobí zkázu.
Třetí anděl nás vyzývá: „vyjdi, lide můj, z toho města (Babylóna)“ (Zj 18,4). Tento anděl nás varuje před stavem lidstva, který je plný nemorálnosti: „Věz, že v posledních dnech nastanou zlé časy. Lidé budou sobečtí, chamtiví, chvástaví, domýšliví, budou se rouhat, nebudou poslouchat rodiče, budou nevděční, bezbožní, bez lásky, nesmiřitelní, pomlouvační, nevázaní, hrubí, lhostejní k dobrému, zrádní, bezhlaví, nadutí, budou mít raději rozkoš než Boha, budou se tvářit jako zbožní, ale svým jednáním to budou popírat.“ (2 Tm 3,1-5)
Souhlasí s popisem konce šesté polnice, který zní: „A přesto se ostatní lidé, kteří v těch pohromách nezahynuli, neodvrátili od výtvorů svých rukou; nepřestali se klanět démonům a modlám ze zlata, stříbra, mědi, kamene i dřeva, které jsou slepé, hluché a nemohou se pohybovat; neodvrátili se od svých vražd ani čarování, necudností ani krádeží.“ (Zj 9,20.21)
Snažme se odpoutat od tohoto zlého a nesmyslného světa. Upusťme od myšlenek zaměřených na sebe samé, na svoje vlastní požitky a výhody. Zaměřme svůj pohled na Ježíše a snažme se žít podle Jeho vzoru – jak v chování, tak v jednání. „… se ukáže vytrvalost svatých, kteří zachovávají Boží přikázání a věrnost Ježíši.“ (Zj 14,12). Ježíš se zaměřil na službu lidem a na zvěstování evangelia. Mohl se nechat strhnout vábením světa, které nabízelo majetek, moc a slávu, ale neudělal to. Toužil po bohatství nebeského království a po přítomnosti svého Otce. Mějme víru jako Ježíš.
Volání třetího anděla zazní na konci šesté polnice. Lidé budou vyzýváni vrátit se k pravé víře, vrátit se k Bohu. Je to poslední upozornění pro Boží lid, aby se oddělil od světa zla a přidal se na Boží stranu.
Po zaznění posledního třetího volání bude na zemi dopadat sedm ran (jde o ´hrůzy sedmi nádob´ /Zjevení, 16. kap./ V závěru sedmi ran (šestá rána) se uskuteční bitva u Harmagedonu.